به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

عوارض دندانپزشکی با بیهوشی

آیا بیهوشی و بی حسی در دندانپزشکی عوارض دارد؟

با استفاده از بیهوشی در دندانپزشکی، بیماران می‌ توانند به راحتی و بدون درد درمان‌ های دندانپزشکی خود را انجام دهند. حال اینکه ممکن است برخی از بیماران نگران عوارض دندانپزشکی با بیهوشی باشند که نکند بعد از انجام درمان دندانپزشکی با بیهوشی بعدا دچار مشکل شوند. دندانپزشکی تحت بیهوشی در ساری یکی از خدمات کلینیک دکتر ثمینه بادله در استان مازندران است و ما در این مطلب به طور کامل عوارض آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

استفاده از بیهوشی در کلینیک های دندانپزشکی برای خیلی از مراجعه کنندگان یک مزیت است. چراکه فوبیای دندانپزشکی یا برخی بیماری هایی که اجازه کار به پزشک را روی دندان های بیما ر نمی دهد با این روش خنثی می شود. در کنار مزایایی که در این روش وجود دارد برخی ها نگران عوارض آن هستند که کاملا طبیعی است.

دندانپزشکی با بیهوشی عوارض دارد؟

بله بیهوشی نیز مانند هر روش درمانی دیگری ممکن عوارضی برای برخی از بیماران به مراه داشته باشد. البته عولرضی که برای بیهوشی های سبک ذکر شده است خطرناک نبوده و به راحتی بعد از چند ساعت استراحت رفع می شود.

البته دندانپزشک قبل از اینکه بیهوشی را در برنامه درمانی شما قرار دهد سابقه بیماری ها و درمانی شما را مورد بررسی قرار می دهد تا از ایمن بودن این روش برای شما اطمینان حاصل کند. از عوارض جانبی دندانپزشکی با ابیهوشی می توان به عوامل زیر اشاره کرد.

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • گلو درد
  • استفراغ
  • سرگیجه
  • مشکلات تنفسی

عوارض نامبرده شده برای اغلب داروها منجمله داروی بی حسی نیز وجود دارد. بنابراین اگر فرد بیماری پیش زمینه ای نداشته باشد یا سابقه حساسیت دارویی نداشته باشد جای نگرانی نیست. احتمالا استفاده از داروی بیهوشی در وی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

چه بسا که در برخی موارد از آرامبخش های قوی تر برای ایجاد شرایط مناسب برای دندانپزشک نیز استفاده می شود. به صورت کلی انجام خدمات دندانپزشکی با بیهوشی و آرامبخش ریسک بسیار پایینی دارد.

دندانپزشکی با بیهوشی عوارض دارد؟

کدام یک از بیهوشی‌ ها کمترین عوارض را دارند؟

داروی اکسید نیتروژن یکی از انواع داروهای بیهوشی خفیف است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بیهوشی از طریق استنشاق دارو با یک ماسک انجام می شود.

در این روش بیمار بیهوش نمی شود و فقط در شرایط آرامی قرار می گیرد تا پزشک بتواند به کارش مسلط باشد. این روش برای کودکان مناسب است و می توان از این دارو در کنار سایر روش ها استفاده کرد. این روش را متد خواب عمیق نیز می گویند.

اگر می خواهید عوارض کمتری را تجربه کنید باید در انتخاب دندانپزشک دقت کافی را به خرج دهید. بهترین دندانپزشک ساری گزینه مناسبی برای کسانی است که می خواهند دندان پزشکی با بیهوشی را با کمترین عوارض تجربه کنند.

آیا بیهوشی در دندانپزشکی خطرناک است؟

همانطور که اشاره کردیم؛ این روش توسط دندانپزشک باتجربه و متخصص باید انجام شود. البته پزشکانی که این خدمت را ارائه می دهند دوره مخصوص آن را گذرانده اند و با امنیت کامل با داروهای مجاز این کار را انجام می دهند.

در روش دندانپزشکی با بیهوشی از داروهای سبک استفاده می شود و بیماران عوارض چندانی را ترجبه نمی کنند. عوارضی مثل خشکی دهان و سرگیجه از شایع ترین علائمی است بعد از بیدار شدن از بیهوشی تجربه خواهی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *