به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت

جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت

جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت ونیر یکی از مسائلی است که ممکن است زیباجویان را از کامپوزیت کردن دندان هایشان باز دارد. روکش کامپوزیت ونیر، یک ماده با رنگ انتخابی در تنالیته سفید است که برای ترمیم و بازسازی دندان‌ ها، تغییر شکل و طراحی مجدد آنها استفاده می‌ شود.

ونیر کامپوزیت، به طور گسترده برای بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌ ها به کار می‌ رود، اما همواره با معایب و مشکلات خاص خود همراه است. از مزایای آن نسبت به لمینت سرامیکی می‌ توان به قیمت ارزان‌ تر و عوارض کمتر اشاره کرد.

اما از جمله مشکلات ونیر کامپوزیت می‌ توان به لکه دار شدن دندان ها و تراشه شدن اشاره کرد. نسبت به لمینت سرامیکی، کامپوزیت دارای مقاومت کمتری است.

برای جلوگیری از بروز عوارض، باید بعد از انجام این روش، به مراقبت‌های منظم و مناسب اقدام شود. برای اطلاعات بیشتر درباره بزرگ شدن دندان بعد از استفاده از ونیر کامپوزیت و همچنین عوارض آن، می‌توانید به وب سایت کلینیک دندانپزشکی بهترین دندانپزشک ساری مراجعه کنید.

آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن و بزرگ شدن دندان‌ ها می‌ شود؟

یکی از دلایلی که بعضی از افراد پس از انجام کامپوزیت احساس پشیمانی می‌ کنند، این است که به نظرشان می‌ رسد دندان‌ هایشان به طرز غیرطبیعیی جلو آمده است. کامپوزیت یک لایه نازک است که بر روی سطح دندان‌ ها قرار می‌ گیرد و باعث بزرگتر شدن و افزایش ضخامت دندان نمی‌ شود.

اغلب افرادی که دندان‌ های کامپوزیتی را با حالت جلو آمده و بزرگ می‌ بینند، این احساس را به عدم مهارت دندانپزشک در فرم دهی و اعمال کامپوزیت بر دندان‌ ها نسبت‌ می‌ دهند.

انتخاب یک دندانپزشک متخصص در زمینه زیبایی، بسیار مهم است تا به نتیجه نهایی دلخواه دست یابیم. با پیشرفت علم دندانپزشکی و به کارگیری تکنولوژی و روش‌ های جدید، تلاش می‌ شود تا عوارضی مانند جلو آمدن دندان‌ های کامپوزیتی به حداقل برسد.

علاوه بر جلوگیری از ظاهر غیرطبیعی دندان‌ ها، حفظ عملکرد صحیح دندان‌ ها برای فعالیت‌ هایی مانند جویدن نیز بسیار اهمیت دارد. برای پیشگیری از جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت و حس پشیمانی پس از کامپوزیت، مهم است که پیش از تصمیم‌ گیری برای انجام این کار، به دنبال  کلینیک دندانپزشکی معتبر و متخصص بگردید.

همچنین، باید به اوضاع و شرایط دندان‌ های خود دقت کنید و با دندانپزشک خود درباره انتظارات و نیازهای خود صحبت کنید تا نتیجهٔ مطلوبی را بدست آورید.

کامپوزیت ونیر در ساری

ضخامت کامپوزیت دندان چقدر است؟

ضخامت مواد کامپوزیت دندان معمولاً بین 0.3 تا 0.5 میلیمتر است. ونیر کامپوزیت در اصل یک لایه نازک از رزین کامپوزیت است که بر روی سطح دندان ها قرار می‌ گیرد و مشکلات زیبایی ظاهر دندان ها مانند لب پریدگی، شکستگی جزئی، و رنگ نامناسب دندان ها را پوشش می‌ دهد.

دندانپزشکان زیبایی با توجه به وضعیت دندان‌ های فرد، مواد کامپوزیت را به شکل مناسبی روی دندان‌ های وی قرار می‌ دهند.در برخی موارد، تراشیدن کمی از سطح دندان‌ های اصلی به تشخیص دندانپزشک انجام می‌ شود و سپس کامپوزیت روی آن‌ ها قرار می‌ گیرد.

این تراش باید به گونه‌ ای باشد که مینای دندان آسیب نبیند و همچنین دندان‌ ها بعد از کامپوزیت به شکل طبیعی خود باقی بمانند. برای جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت ونیر، اصلاح فرم دندان‌ ها در ابتدای درمان ضروری است.

دندانپزشکان زیبایی برای ایجاد یک طیف رنگی طبیعی و نچرال و حالت‌ های سایه مانند دندان طبیعی، گاهی اوقات چندین لایه کامپوزیت را روی هم قرار می‌ دهند.

اما دندانپزشک با استفاده از مهارت‌ های خود، ضخامت کامپوزیت را در حدی کنترل می‌ کند که دندان به شکل زیبا و طبیعی باقی بماند. مهارت بالینی دندانپزشک و روش درمان او در اعمال کامپوزیت بر روی دندان بسیار اهمیت دارد. برای کامپوزیت ونیر در ساری می توانید به کلینیک دکتر ثمینه بادله مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس های داخل وبسایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *