به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

سفید کردن کامپوزیت دندان

چگونه دندان های کامپوزیت شده را سفید کنیم؟

چگونه دندان های کامپوزیت شده را سفید کنیم؟ سفید کردن کامپوزیت دندان یکی از دغدغه افرادی است که دندان های کامپوزیت شده دارند و بعد از مدتی دچار زردی دندان شده اند. کامپوزیت ونیر با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می شود و باید پولیش شود. با این وجود برخی ها به دنبال سفید کردن کامپوزیت دندان با پودر در خانه هستند که یکی از روش های رایج است.

روش های خانگی و پزشکی زیادی برای بازگرداندن رنگ کامپوزیت ها به رنگ اولیه وجود دارد. زردی دندان بعد از لمینت، بلیچینگ و کامپوزیت با گذشت زمان امری طبیعی است. طول مدتی که رنگ دندان عوض می شود کاملا به رعایت اصول مراقبتی از سوی بیماران بستگی دارد.

جلوگیری تغییر رنگ کامپوزیت دندان

برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت در گذر زمان بهترین رعایت اصول مراقبتی به شکل صحیح و توصیه شده است. البته کمی زرد شدن به مرور زمان طبیعی است. از جمله دلایلی که منجر به تغییر رنگ در دندان های کامپوزیت و لمینت دار می شود؛ عبارتند از: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف نوشیدنی های رنگ دار مانند قهوه و چایی، سیگار و قلیان و مواد غذایی رنگ دار.

یکی دیگر از عواملی که می تواند مسبب عوض شدن رنگ کامپوزیت و لمینت شود؛ متریال مورد استفاده توسط دندانپزشک است. برندهای مختلف کامپوزیت هزینه های مختلفی نیز دارند که با توجه به بودجه ای که بیمار دارد می تواند انتخاب کند. در بیمارانی که از مواد درجه دو برای کامپوزیت استفاده می شود؛ میزان تغییر رنگ بیشتر است.

آیا می توان کامپوزیت دندان را سفید کرد؟

برای سفید کردن کامپوزیت دندان و لمینت باید میزان لکه ها و زردی ابتدا توسط دندانپزشک بررسی شود. در صورنی زردی دندان کم باشد دندانپزشک به شما پالیش را پیشنهاد می دهد. برای پالیش و کامپوزیت دندان توصیه می کنیم بهترین دندانپزشک ساری را انتخاب کنید تا نتیجه دلخواهتان را بدست بیاورید.

زرد شدن دندان بعد از کامپوزیت

پالیش کامپوزیت دندان

پالیش راهی است که سفید و درخشان شدن و براقی را دوباره به دندان های کامپوزیت و لمینت شده شما باز می گرداند. اما اگر تغییر رنگ شدید باشد (اغلب زرد شدن شدید کامپوزیت ها مربوط به مواد بی کیفیت است.) دندانپزشک، کامپوزیت های فعلی را حذف کرده و با موادی جدید جایگزین می کند.

این روش یکی از کم هزینه ترین روش های سفید کردن کامپوزیت و لمینت دندان پالیش کردن دندان است. البته برای پالیش کردن باید در نظر داشته باشید که  مدت زمان زیادی از تغییر رنگ دندان ها نگذشته باشد.

تعویض کامپوزیت دندان

تعویض کامپوزیت به تشخیص دندانپزشک انجام میشود. برخی مواقع تغییر رنگ دندان بسیار شدید است و با پالیش کردن و روش های بلیچینگ نمی توان رنگ آن را تغییر داد. در چنین شرایطی پزشک با توجه وضعیت دندان ها و خواست بیمار، اقدام به حذف کامپوزیت های قدیمی کرده و مواد جدید را جایگزین می کند.

لیزر درمانی

یکی از روش هایی که می توان برای سفید کردن دندان کامپوزیت شده از آن کمک گرفت؛ لیزر درمانی است. در این تکنیک احتمال ایجاد خطر حاصل از خط و خش کاهش می یابد. از لیزر درمانی می توان به عنوان یک روش کمکی برای سفید نگه داشتن دندان ها کمک گرفت.

جمع بندی

سفید کردن دندان بعد از کامپوزیت و لمینت یکی از دغدغه های بیمارانی است که مدتی از کامپوزیت کردن دندان آنها گذشته است. دلایل مختلفی موجب زرد شدن دندان بعد از کامپوزیت و لمینت می شود که با رعایت مراقبت ها و توصیه های دندانپزشک می توان آن را کاهش داد یا به تعویق انداخت.

یکی از سوالات کاربران ما این است که آیا می‌ توان ونیر کامپوزیت را سفید کرد؟ با مطالعه این مطلب، با روش های سفید کردن کامپوزیت دندان آشنا شدید. امیدواریم پاسخ سوال خود را به طور کامل دریافت کرده باشید. در صورتی که راهنمایی و سوالی دارید در قسمت نظرات درج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *